25 Aralık 2010 Cumartesi

"Sahi odun ateşini neden karıştırdıklarını bilmiyormusun" dedi arkadaşım. "Hayır" dedim. "Odun ateşi çok küllüdür, karıştırıp küllerin aşağıdaki minik delikten düşmesini sağlamazsan alev çabuk söner. " Yinede bilmiyordum işte. "Benide yazsana bloğunda bir gün" dedi. Peki dedim yazarım. Seni uşağın katil olduğu hikayede cinayete tam tanıklık edebilecekken sadece üç dakika önce evin önünden gelip geçen ilgisiz, şişman, yaşlı komşu olarak yazacağım hikayemde. Çok kızdı. Ben kötü adam olmak istiyorum dedi. Hem katilde uşak olmasın, başka önemli biri olsun. Bütün uşaklar önemlidir dedim. Hizmet sektörü. Mesela benim bir uşağım olmadığı için hayatta ne kadar zorluk çekiyorum. Ve üstüne üstlük gerektiğinde de katil rolü üstlenebilecek bir joker gibidir uşak. Bütün klasik hikayeler iyidir ve yeniden yazılabilir. Yeniden aynı hikayeyi yazmak. Cuma yada pasifik arafını okudunmu diye sordum. "hayır"dedi. O zaman dedim, yaşlı komşuyu klasik sanat müziği dinleyen ve hiç kitap okumayan biri olarak tarif edeyim bari dedim. Kızdı yine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder