20 Mart 2010 Cumartesi

kinyas ve kayra üzerine

Okunmayacak kitaplar listesi. İlk elli sayfa umutsuz bir nihilizm içeriyor üstelik fazlasıyla "yerel" bir nihilizm yada "yerel" umutsuzluk. Varoluşumun kıçı kırık kaygıları. (O beni çok hanfendi sanıyor o yüzden onun yanında sigaradan sararmış dişlerimi, lekeler içindeki minelerini özellikle göstermemek adına hiç gülümsemiyorum, ağzımdan çok ahlaka mugayir bir kelime çıkması endişeleri içinde o tek kişilik 'savunma koltuğu'na oturuyorum sadece. Ben aslında tek başınayım imgesi için. ) Kitabın kurgusu da allak bullak. Bir bulanıklık içinde. Ve nedense en son gelip dayandığı nokta, (ilk yetmiş sayfada) bir gemi oldu, ki bu da son zamanlarda nedense karşıma çıkıp duran bir durum. Kitaplardaki karakterlerin er yada geç gemiye binme durumları. Ben aslında o kitabı "ya bu kitapda çok popüler ama bence aslında şunun yerini tutmuyor" eleştirisinde bu ile şu yu karıştırdığım için aldım. Üstelik bana kendi kötücül oyunlarını oynayan hafızam nereden okuduğum konusunda da hiç ipucu vermiyor ki yeniden şu ya ulaşma ihtimalim üzerine yorulayım.

5 yorum:

  1. hafızanın kendi kötücül oyunu mu:) kötücüllük demans etkisi doğurur hafızada azizim, hafızanın kendi kötücüllüğü dediğin de başedilemeyen ket vurmalar olmasın sakın, yallah şöfer

    YanıtlaSil
  2. eleman profiline "....yorgun..." yazmış, gülemiyorum bile, adiliğin daniskası diyorum afedersiniz. kendimi çok kötü hissettim bu kelimeyi o profilde okuyunca. insanlar yalana bu kadar kolay müracaat etmemeli edememeli, tuhaf ama böyle. bir kişi kendi aksini aynaya çizerken kendisinde olmayan renkler boyayan kalemler kullansın, tanrım ne azap !

    YanıtlaSil
  3. demans etkisi derken bunadın sen imasında isen azizim, ah nerede, şöyle güzel bir yaşlılık ile bunaklık hali eğlenceli bir süreç olabilirdi fakat bu etkiyi de doğuran kötücüllük değil muhtemelen ilerleyen yaş olurdu. Acaba unutma bunamadan yada başedilemeyen ket vurmalardan mı ibarettir? Bir üçüncü yol yokmudur? (Bkz. 'Gönül Yarası filmi, Meltem Cumbul'un repliği)

    YanıtlaSil
  4. nerenden tutsam elimde kalacaksın gibi:) demans etkisi düşüncem hafıza içindi, kişi kendi hafızası da olsa hafızanın sahibi ya da ayn'ı değildir. dolayısı ile devam cümlelerin de güme gitmiş oluyor ve detaylı sıvamama gerek yok. hayır o değil, zaten kıytırık bir filmden çekiverdiğin dandik bir replikle anlatıma içerik kayıtor oluşun da bende bu blogda yorum yazmak için biraz fazla eğilmiş olduğum hissi uyandırdı, napıyorum ben yahu.

    YanıtlaSil
  5. titredim ve kendime döndüm son yorum karşısında : )

    YanıtlaSil